لیزرهای فایبر سوئیچ کیو

راه اندازی لیزر فایبر اربیوم سوئیچ کیو
شکل 7: لیزر فایبر سوئیچ Q ساده. تنظیمات دقیقاً مشابه لیزرهای قفل شده در حالت بالا به نظر می رسد (شکل 2)، اما پارامترهای SESAM متفاوت هستند.
با روش‌های مختلف سوئیچینگ فعال یا غیرفعال Q، لیزرهای فایبر را می‌توان برای تولید پالس‌هایی با مدت زمانی که معمولاً بین ده‌ها تا صدها نانوثانیه است استفاده کرد (به‌عنوان مثال، شکل 7 را ببینید). انرژی پالس قابل دستیابی با فایبرهای با مساحت حالت بزرگ می تواند چندین میلی ژول، در موارد شدید، ده ها میلی ژول باشد، و اساساً توسط انرژی اشباع (حتی برای فایبرهای منطقه حالت بزرگ) و آستانه آسیب (مخصوصاً برای پالس های کوتاه تر) محدود می شود. . تنظیمات تمام فایبر (که حاوی هیچ گونه اپتیک فضای آزاد نیستند) از نظر انرژی پالس قابل دستیابی کاملاً محدود هستند، زیرا معمولاً با فایبرهای منطقه حالت بزرگ و سوئیچ های Q مؤثر قابل تحقق نیستند.

به دلیل بهره بالای لیزر، جزئیات سوئیچینگ Q یک لیزر فایبر اغلب از نظر کیفی با لیزرهای حجیم متفاوت و پیچیده تر است. اغلب یک ساختار فرعی زمانی با چندین سنبله تیز بدست می آید و امکان تولید پالس های سوئیچ Q با مدت زمان بسیار کمتر از زمان رفت و برگشت تشدید کننده (معمولا طولانی) وجود دارد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *